youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia Konradsson - 6 augusti 2012 21:10

Hej alla!


Båda hästarna var fina idag! Ambrosia skrittade jag bara ut i skogen, men jag jobbade henne ändå i form och så att hon behåller lösgjordheten i sidorna.


Ägir hoppade jag nere på fältet, han var riktigt duktig! Sen gick mamma och jag upp till ridbanan och trimmade lite dressyr ;) Han var även där riktigt duktig! Jobbade på att han skulle samla sig mer i galoppen, det gjorde han riktig bra!



Lite kort fattat om ridpassen idag ;)


Imorgon så sak vi åka och köpa:


- Helosan

- Babyolja

- Hovolja

- Vita snoddar

- Schampoo

- Flugspray/Glansspray


Har inte så mycket mer att skriva, men ska försöka göra ett inlägg om paketet också! ;)


 




Av Julia Konradsson - 6 augusti 2012 19:31

 


 


 

Av Julia Konradsson - 6 augusti 2012 17:29

Tänker inte avslöja allt för mycket om lektionen igår ;)


Började med att skritta fram henne (såklart) sen kom Lotta så då började jag jogga fram henne, hon gick så grymt bra! Hon var inte helt loss i högersidan, så Lotta hjälpte mig och hon blev riktigt loss och fin i traven och skritten (efter ett tag) i galoppen ville hon inte ge med sig, men tillslut så blev hon riktigt loss där med! Sen pratatde vi medans Ambrosia fick en skrittpaus, om hur jag ska lägga upp framridningen inför helgen!


Men i alla fall, efter Ambrosias skrittpaus så skulle jag rida igenom programmet som jag ska tävla i helgen.



När jag hade ridit igenom det fick hon en skrittpaus till, efter det skulle jag rida igenom det en gång till. Då fick jag hjälp medans jag red igenom det. (första gången skulle jag rida igenom det själv = utan hjälp) Det kändes så himla bra! Vissa övnigar (t.ex skänkelvikningar, mellantrav) fick jag göra om, då det inte var tillräckligt med tryck i mellantraven! Som man säger " gör om och gör rätt " ;)


Man kan klicka upp bilderna då dom är lite små ;)

 


 


 

Av Julia Konradsson - 6 augusti 2012 13:44

Hej alla läsare!


Har nu kommit hem från stan, var iväg och fixade lite grejer ;) Idag så ska Ambrosia skrittas ut, eftersom hon gick så grymt bra igår!


Ägir ska jag jobba nere på fältet tillsammans med mamma och Chess :)



Men bloggar mer senare!


   

Av Julia Konradsson - 5 augusti 2012 22:59

Hej alla läsare!


Både Ambrosia och Ägir var super fina både igår och idag! Red dressyrpass på Ägir igår och Ambrosia joggade jag bara, idag så red jag lektion med Ambrosia och Ägir fick gå ett dressyrpass nere på fältet, tog några språng också ;)


Kan börja med att berätta om igår!



Ambrosia - Började rida Ambrosia, hon var fin från när jag tog tyglarna och till att ridpasset var slut! Hon riktigt dansade under mig! Hade en magisk känsla som inte går att beskriva! Vi tränade mycket på skänkelvikningar och hon gjorde det riktigt bra, la in några 8-volter i skänkelvikningarna så att jag får med mig yttersidan. Det gick riktigt bra, sen tränade jag på galoppen, åt vänster var hon otroligt fin! I höger är hon inte lika stark, men jag var nöjd!


Ägir - Ägir var riktigt fin han också! Han var stark i början, men mot slutet fick jag igenom honom riktigt bra! Vi tränade mycket på att han skulle vänta mer i galoppen. Det tog emot lite i början, men mot slutet blev det riktigt bra!


I traven blev det mycket lösgörande övningar, mycket volter i det höga gräset ;)



Tänkte berätta mer om dagen i morgon, så jag bloggar mer imorgon! :)


Har inte laddat in några nya bilder. Men ska försöka göra det imorgon!

 

Av Julia Konradsson - 3 augusti 2012 12:41

Hej alla!


Nu har jag skrittat ut Ambrosia så hon är klar! Nu står hon inne och äter lunch medans dom andra är ute. Hon får stå inne och äta lunch för att hovslagaren skulle komma runt 13 och sko henne.


Då blir hon nyskodd lagom till SM ;)



Ska bytta om till mjukis kläder och sen gå ner till stallet och göra maten till hästarna medans jag och mamma väntar på hovslagaren.


  

Av Julia Konradsson - 2 augusti 2012 22:10

Hej alla läsare!


Har inte haft tid nu på eftermiddagen efter lektionen, det blev i alla fall ett riktigt svettigt pass! Så när vi kom hem ställde jag Ambrosia i spolspiltan och duschade av henne och schaponerade henne med Liniment schampoo.


Tror hon tycket det var ganska skönt ;)



Men lektionen idag gick riktigt bra! Vi tränade på ungefär samma sak som i tisdags. Tränade mycket på skänkelvikningar (idag) och på att få igenom henne i högersidan. Skulle lägga skänkelvikningarna ungefär som i programmet, och i vänster går hon riktigt bra, hon måste vara rakare i högersidan så att hon inte förböjer vänstersidan. I höger så fick jag lägga många 8-volter så att jag får igenom ställningen och hon blev riktigt lösgjord i högersidan.


Tränade på förvända galoppen idag också! Hon måste vänta mer i förvända (vänster) och när hon gjorde det blev hon helt underbar, hon har aldrig gått så bra i förvända som hon gjorde då! Jag måste rida varje galoppsprång och sitta djupt i sadeln. I höger orkade hon inte riktigt lika mycket som i vänster (tränade inte förvänd i höger utan rättvänd) Mycket fokus låg på att hon skulle bli lösgjord i höger galoppen också.


När jag avslutade henne travade hon riktigt fint, hon kändes väldigt mjuk och lösgjord i traven.



Det var lite om lektionen i alla fall ;) Har inga nya bilder, då kameran blev kvar hemma.


   

Ovido - Quiz & Flashcards