youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia Konradsson - 13 augusti 2012 21:59

Hej alla läsare!


Det har varit riktigt dåliga uppdateringar idag! Skärpning! Idag fick Ambrosia i alla fall vara ledig och Ägir jobbade jag nere på fältet. I början var han inte riktigt loss i höger så det blev mycket volter och lösgörande övningar, hoppade honom också då han brukar bli väldigt loss och fin i sidorna av det! Men är i alla fall jätte nöjd med honom idag! Imorgon kommer lilla Vilja som ska få skritta och trava lite på Ägir ;) (Jag håller i Ägir såklart)


Ambrosia ska jag bara promenera imorgon, då får jag lite motion också ;)



Ska börja ladda upp bilderna från helgen också! Har bara laddat över dom från kameran till datorn ;) Sen ska jag även försöka hinna göra ett inlägg om lördagen också!


 




Av Julia Konradsson - 12 augusti 2012 22:40

Fredag Ungponny SM 2012


Framridningen - På framridningen var hon super fin! Hade en jätte bra känsla och hon var verkligen jätte fin. Det var en liten framridning så det var inte så mycket yta att kunna träna på rörelserna som var med i programmet (framridningen var på colletingring, om ni förstår hur jag menar) men det funkade bra endå! Tränade mycket på att hon skulle var lösgjord i sidorna och fram till handen.


Tänkte berätta lite hur det gick till, Lina Dolk var före mig så när hon hade ridit klart så fick jag gå in banan och rida runt medans Lina fick feedback av domarna.


Så jag red in på banan och även där kändes hon väldigt fin! Dock var hon lite trött men samtidigt pigg! Dom frågade mig om jag var redo, och det var jag såklart ;) Så jag fick startsignal, och red upp programmet. Första mellantraven var det inte så mycket tryck i men andra var betydligt bättre! Dock så orkar hon inte hela vägen, eftersom hon är för svag men det är bara att träna vidare! Tycker att trav programmet flöt på bra, i skritten blev hon för spänd och jag slutade rida. Måste vara mycket snabbare med handen och parera upp henne bättre! Galoppen tyckte jag gick riktigt bra! Red inga bra vägar i serpentinbågarna, vet inte hur jag tänkte där ;) Men för övrigt är jag nöjd! I sista halten blev hon dock rädd för domarna! (dom satt i en tralier) Men det var inget mer med det ;)


Fick väldigtväldigtväldigt fin kritik av domarna! Dom sa "Att det var en bländade fin ponny på framridningen" vilket är riktigt roligt att höra! Fick också kritik som jag rättade till lördag bl.a slarviga bågar ;)


Slutade på en 8de plats på 75,0%! Och bästa hästskötarna Ida och Anna var med! Stort tack till er, det var riktigt roligt att ni följde med!


Ambrosias helsyster Karlfälts Adrianas ägare var och tittade när jag red! Dom kom fram till mig när jag hade ridit klart och tyckte att Ambrosia påminnde om Adriana när hon var 6år (hon är 8år nu) så roligt att höra! För att Kristina Elner och Karlfälts Adriana vann SM bronset! STORT grattis! Ni är helt otroligt fina tillsammans!


Berättar mer imorgon om lördagen, ska även försöka ladda upp ännu mer bilder! ;)


 

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2012 21:51

Håller på att ladda upp bilder nu!

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2012 18:17

Lovar att jag bloggar senare ikväll! Hinner inte just nu!


Ska bl.a gå ut en sväng med Ambrosia, fixa stallet, rida Ägir osv.


 

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2012 15:01

Hej alla läsare!


Kom precis in, har varit ute och tränat med Ambrosia, berättar mer om det sen ;) Ska nu ladda in alla bilder och sen göra massor med inlägg, eller långa inlägg ;)


Håll koll, för snart kommer det om helgen!


     

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2012 00:09

Hej alla läsare!


Super dåliga uppdateringar! Men jag kom nyss in, kom hem för ungefär en timme sen från Karlstad - skönt att vara hemma! Har verkligen haft en super helg, det har varit super mysigt!


Orkar inte blogga om helgen nu, men imorgon (idag) ska jag blogga massor! Har även massor med bilder att visa ;)


Jag vet, tråkig uppdatering - mmen imorgon kommer det bättre!

 

Av Julia Konradsson - 9 augusti 2012 22:09

Hej alla läsare!


Ska bara ta och tala om att jag lever!! Resan till Karlstad har gått superbra! Vi stannade vid Statoil i Örebro och var och kollade till Ambrosia. Vi kom fram till tävlingsplatsen runt 12 och då gick vi till Seketariatet (såklart) och startanmälde osv, och fick en SM tröja ;) Sen lastade vi ut Ambrosia och gick till hennes box. (stallade upp på tävlingplatsen) Hon var väldigt nyfiken på allt och alla ;) Men var riktigt duktig! Först tyckte hon att boxen var lite läskig, men sen var hon så cool.


Det var en riktigt fin och stooor anläggning! Bana A och bana B var till SM ponnyerna, och bana C låg mycket längre bort från dom andra banorna, eftersom det var till ungponnyerna.


Hon fick lunch och vatten, och sen så gick vi och hämtade allt foder (bara till idag och imorgon morgon) resten står kvar i trailern. Samt borstar, maskot, lindor, osv.


När vi var klara med allt, så gick vi och åt lunch. Efter lunchen började jag att fixa Ambrosia för ett ridpass på banorna. Först gick vi in på bana B och skrittade fram henne där och då hade dom satt upp hinder snurrat runt sådan här vit/röd band. (kan inte förklara så bra) Och det fladdrade så Ambrosia blev ju jätte rädd för det, så vi gick ut från banan och gick mot bana C. Och där var hon så fiin!


Hon gick riktigt bra, och hon kändes riktigt bra! Är super nöjd, och riktigt taggad inför imorgon samt lite nervös! ;)


Har inte visat vad som var i paketet, jo det var min nya boxgardin. Superfin! :)


 


 


 


 


 



Kommer mer bilder imorgon! Ska även försöka mobilblogga imorgon på tävlingsplatsen! ;)


Ida och Anna är även med, super kul!








Av Julia Konradsson - 8 augusti 2012 09:19

Godmorgon alla läsare!


Förlåt för super dåliga uppdateringar! Ska försöka blogga mer idag! Men nu blir det bara ett kort inlägg, för idag ska mycket göras! Ska äta frukost nu och sen gå ut till stallet och rida mina hästar.


Ägir - Blir ett dressyrpass nere på fältet/banan

Ambrosia - Skrittas ut/Joggas nere på fältet


Kommer rida tillsammans med mamma och Chess när jag rider Ägir ;)


Sen ska det även packas, skrubba hinkar, göra iordning foder i 4 dagar (4 med idag, annars 3)  mocka, duscha Ambrosia osv.


Tänkte berätta vad jag gjorde igår, när jag har tid över!


Bloggar förhoppningsvis mer senare ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards