youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2012

Av Julia Konradsson - 2 augusti 2012 22:02

Som rubriken lyder så är det verkligen mycket som måste fixas innan SM!


Här kommer lista av vad som måste köpas/fixas:


- Boxgardin Check

- Vita ridbyxor Check

- Hovolja/rapsolja

- Babyolja/Helosan sol

- Tvätta upp alla schabrak, lindor och skydd

- Tvätta tävlingskläder, ridkläder osv

- Vita snoddar

- Schampoo

- Flugspray/Glansspray


Säkert något mer också! ;)


 

Av Julia Konradsson - 2 augusti 2012 14:17

..träningen! Ambrosia står hur bra som helst där bak. Skönt med lättlastade hästar! Både Ägir, Ambrosia och Chess är lättlastade ;)

Har i alla fall ridit Ägir nu på förmiddag tillsammans med mamma och Chess.

Ägir gick i alla fall jätte bra! I början var han lite stark. Så jag galopperade honom mycket i det höga gräset så att han skulle vinkla bakbenen och arbeta extra mycket! Han blev verkligen hur fin som helst efter det!

Så jag tog några språng och nöjde mig sen ;)

Men som sagt bloggar mer efter träningen!


(kan inte ladda upp bilder)

Av Julia Konradsson - 2 augusti 2012 09:04

Godmorgon alla!


Nu ska jag snart äta frukost och sen dra ut och rida Ägir, det står hoppning/dressyr på schemat idag ;) Ambrosia ska få gå ut i hagen, så senare idag ska jag ta in henne och börja göra iordning henne.


Annars får hon gå in vid lunch, och äta lunchen inne.



Har inte så mycket mer att skriva, men outfiten för Ambrosia idag blir nog vit med vita lindor, har inte riktigt bestämt mig än ;) Och för Ägir blir det brunt med svarta hoppskydd!


 

Av Julia Konradsson - 1 augusti 2012 22:45

Hej alla läsare!


Det har verkligen varit en lååång dag idag! Är helt slut! Men tänkte berätta lite om dagen i alla fall. Det vart i alla fall inte riktigt som jag hade tänkt idag.


Efter lunch så åkte vi in till Bidermans för att köpa ett par nya vita ridbyxor till Ungponny SM (Eftersom jag bara har ett par) Sen fick vi ringa Exklusiv Horse Wear of Sweden (när vi kom hem) och beställa Boxgardin till Ungponny SM.



Nu senare på kvällen har jag skrittat ut på Ambrosia och bara skrittat på Ägir idag, imorgon ska jag och mamma rida på morgonen, så då kommer jag hoppa och rida dressyr på Ägir ;)


Har även duschat Amrbosia samt städat undan i stallet.



Men nu tänkte jag berätta lite av vad som har hänt dom senaste dagarna!


I måndags var jag ju som sagt på Gröna Lund med en kompis, vi hade riktigt roligt och åkte nästan allt ;) Åkte bl.a Jetline som är en av mina favoriter nu! ;)


Igår så red jag lektion för Lotta och det gick riktigt riktigt bra! Gjorde en riktigt avslöjande övning, som är super bra! Skulle ställa Ambrosia åt vänster i vänster varv och höger i höger varv på långsidan och sen gå in på medellinjen och göra sammasak, och då märkte jag om Ambroisa tog stöd av vägarna eller inte. Och det gjorde hon i början! Men inte sen, för jag fick göra samma övning i båda varven i både trav och galopp.


Tyckte verkligen om denna övning som både var smart och avslöjande om hästen tog stöd av vägarna eller inte.



Fick även träna på längningar i trav samt sitsen och skänkelvikningar. Lotta hjälpte mig med att korrigera sitsen på ett väldigt bra sätt!


Imorgon så är det lektion för Lotta igen, hårdkörning ;)


Det var lite kort om lektionen, imorgon ska jag försöka uppdatera efter lektionen!


 






Av Julia Konradsson - 1 augusti 2012 11:54

Hej alla läsare!


Har verkligen massssor att berätta! Men det får vänta tills senare ;) Ska äta lunch snart, och sen blir det stallet som gäller! Idag ska båda hästarna motioneras.


Ambrosia ska jag bara skritta ut på! Eftersom hon gick så himla bra igår! Berättar mer sen ;)


Ägir ska jag rida dressyr nere på fältet samt hoppa några språng idag igen! ;)


Bloggar mer senare idag!


 

Ovido - Quiz & Flashcards