youngrider - -

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Konradsson - 25 januari 2012 17:28

Skriv ju inte igår, så jag tänkte skriva om vad jag gjorde igår idag istället!


Igår så fick Ägir vara ledig och vi åkte med Ambrosia till Sundbyholms Dressyrcenter. Hon var väldigt spänd eftersom det var första gången för henne. (Hon hade inte varit där tidigare) Så det blev mest skritt, men också trav och galopp! Hon var väldigt fin, jag jobbade henne i en låg och rund form. Jag jobbade även på att få en rund och ganska låg form i galoppen.


Skänkelvikningarna - Är riktigt bra i vänster! Lite sämre i höger, men det är en styrke-fråga ;)


Är riktigt stolt över henne! Första gången och hon sköter sig så bra!




   

   






 

Av Julia Konradsson - 23 januari 2012 18:29

Igår hade jag nytt besöksrekord här på bloggen ;) Tummen upp!


 

Av Julia Konradsson - 23 januari 2012 18:04

Busig ponny vi har i hagen, hon är hel vild!


Men iaf så var Ägir jätte duktig idag! Vi tränade på slutor, öppnor, ryggningar, mellan trav och förvänd galopp.

Han var seg i början, men när vi hade blivit lite varma så blev han bara finare och finare. Den förvända galoppen börjar bli bra! En klar förbättring är det iaf, så jag kan verkligen tipsa om den övningen ;) (Från i lördags)


 



Av Julia Konradsson - 23 januari 2012 15:33

Hej!


Har kommit hem ifrån skolan nu. Ett extra stort plus är att vi slutar 13 imorgon, istället för 14 ;) Skönt, då kanske jag rider ut någon av hästarna.

Men nu blir det nog att gå ner till stallet, bara Ägir som ska bli motionerad. Ambrosia är helt slut körd ;) Fast det märks inte i hagen nu ;)


Så här kommer dagen se ut idag:

-Rida dressyr på Ägir

-Plugga, har massor den här veckan. Matte läxa tills på Onsdag, Spanska läxa tills på Fredag, Engelska läxa tills på Fredag och SO prov på Fredag. Puh, mycket man ska komma i håg på Fredag ;)

-Blogga ;)


 







Av Julia Konradsson - 22 januari 2012 18:47

Här kommer en Bildbomb från idag!













   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

 

Av Julia Konradsson - 22 januari 2012 14:45

Ser ut så här:


Morgon


1,7 kg Hö

6 dl Havre


Lunch


1,2 kg Hö


Eftermiddag


1,2 kg Hö

1 kg morötter


Kväll


1,7 kg Hö

1 mått Betfor


 

Av Julia Konradsson - 22 januari 2012 12:15

Här kommer ett videoklipp från idag! Vill ni att jag ska fortsätta med detta? ;)



 
 

Av Julia Konradsson - 22 januari 2012 10:08

Godmorgon alla läsare!


Idag kommer det se ut ungefär så här:


-Rida ut Ägir

-Åka till ridhus med Ambrosia

-Mocka/fixa maten och ta in spån (Plus så fick vi hem spån, nytt hösilage och ny halm igår)

-Ändra Ägirs foderstat, eftersom han är för tjock..


Det kanske blir någon eller några videos idag, vem vet? ;)


Vet att jag har varit dålig med uppdateringar, vet bara inte vad jag ska skriva! Har skriv torka! ;)


   


Ovido - Quiz & Flashcards