youngrider - -

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Konradsson - 4 januari 2012 22:15

Det blir ett sent inlägg, eftersom jag kollar på film ;)


- Betfor 1 st= Check!

- Kraft 2 st = Check!

- Mineraler 1 st = Check!

- Kanin hö 1 st = Check!


Då har vi foder så att det räcker ett tag ;)


    


 


Fodret ;)





Av Julia Konradsson - 4 januari 2012 16:24

Vi kommer ändra lite grann på deras foderstater, särskilt på Ambrosias.

Eftersom Lena tyckte att hon kunde ha lite mer energi. Så nu har vi ändrat dom, dom får lite mer kraftfoder på morgonen (Ändrar alla tres, eftersom vi tycker att alla hästarna skulle behöva lite mer energi)


Ambrosia - 5 dl Kraft, förr - 2 dl.


Ägir - 5 dl havre, förr - 3 dl


Chess - 5 dl kraft, förr - 2 dl


Ja, som ni ser för alla lika mycket kraftfoder på morgonen nu ;) Nu så ska mamma och jag åka till Granngården och köpa nytt foder! Nästan allt är slut!


Detta ska köpas :


- Betfor

- Kraft

- Mineraler

- Kanin hö ;)


Skriver mer senare!



Har inte laddat upp dom nya bilderna än, så håll ut! ;)

   







 

Av Julia Konradsson - 4 januari 2012 13:36

Det blir uteritter idag, eftersom banan är väldigt blöt.

Och om det nu fryser på och blir kallt, och vi har ridit på den, så blir det ju groppar i ridbanan.

Men i stället så för vi rida skänkelvikningar över vägarna, funkar minst lika bra ;)


 

Av Julia Konradsson - 4 januari 2012 11:53

Hej alla läsare!


Skrev inte igår för en olycka inträffade, som inte var så himla kul.. Men iaf så gick lektionen bra igår. Var väldigt okoncentrerad när jag skulle rida fram p.g.a det var oroligt i ridhuset. Många som inte vissar hänsyn, och bara rider på.


I början av ridpasset (När vi började komma igång) så skulle jag rida på fyrkanten i arbetstrav och lägga några 10-12 diameters volter på långsidan o kortsidan. Då var det fortfarande väldigt oroligt i ridhuset, och jag kunde inte koncentrera mig ordenligt. Så jag tyckte inte jag gjorde denna övning så himla bra, och jag vet att vi kunde ha gjort den bättre. Jag fick göra den övningen flera gånger, och det blev bättre och bättre.


Sen gick vi in på volten (I trav) Och minska den lite och sen rida sidverts ut på den stora volten. Då skulle jag fatta galopp, när det kändes bra. Jag höll för mycket i vänster tygel så att hon bröt av. Eftersom jag ska lätta i den handen inte hålla i den (För mycket) För om jag håller i den för mycket så bryter hon av, eftersom hon ska få fram vänster sidan.


Usch, vad svårt det var att förklara!!


Ja, jag orkar inte berätta hela ridpasset, men hon blev mycket fin i slutet av ridpasset ;)



Mat

Av Julia Konradsson - 3 januari 2012 12:58

Ska äta nu sen blir det väl stallet igen. Har varit nere nu imorse och ridit Chess och Ägir tillsammans.

(Med mamma) Och fixat stallet. Nu är det bara att packa in allt i trailern och snygga till Ambrosia, sen

bär det av till Gunnarskäl för lite träning.


 Vi åker väl runt 15-15,30 och vi kommer väl hem runt 18-19.

Sen kommer även (Kanske) Ida och kollar på när jag rider för Lena på Ambrosia ;)


Skriver mer ikväll! Och förhoppnings vis lite nya bilder ;) Men lovar inget!

Av Julia Konradsson - 2 januari 2012 19:24

Hej alla läsare!


Nu ni, nu har jag tid att blogga! ;)

Har inte bloggat för att Linnea och Lena Tillman var och hälsade på. Dom kom kl 14,00 och åkte kl 18,00.

Först var vi nere i stallet och visade dom vårat stall, och det tyckte dom var jätte fint.

Sen gick vi upp till huset och tog en fika.

 Och snackade massor häst, i fyra timmar!


Kul var det iaf!

Så nu kanske ni förstår varför jag nte har haft tid att blogga.

Sen efter att dom hade åkt så var det bara fort ner i stallet och rida ;)


Såg att statistiken att höjt sig!

Kul!

Hoppas att ni stannar kvar :)







Av Julia Konradsson - 2 januari 2012 13:12

Skönt!

 Nu är stallet klart och en häst riden, mamma och jag tar dom andra två i kväll! ;)

Snön försvann på ett kick! Och nu regnar det istället = isgata!


Nu är det bara att vänta in gästerna ;)





Av Julia Konradsson - 1 januari 2012 23:14

Imorgon är det mycket som ska göras! Ska gå upp kl 08,00 och äta frukost, sen blir det stallet som gäller. Rida och fixa stallet, damma, mocka m.m Vi får se hur vi gör med hästarna imorgon, Ambrosia ska iaf få gå ut i skogen. Och Chess ska bli tömmkörd på banan, Ägir har jag inte bestämt ännu. Antingen rida ut eller dressyr på banan ;)


Vi får se vad jag gör med honom, nej nu måste jag gå och lägga mig.

Mycket som ska hinnas med imorgon innan vi får besök av några kompisar ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards