youngrider - -

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Konradsson - 21 januari 2012 14:04

Nu har jag kommit hem ifrån träningen för Ludde Crawford. Det gick bra idag, han var ganska slö i början av ridpasset. Men mot slutet blev det bättre. Vi tränade mycket på den förvända galoppen, eftersom han inte orkar riktigt i den än. Jag fick göra en jätte bra övning!


(Höger varv) Jag skulle göra en skänkelvikning från M till medellinjen, och sen fatta förvänd galopp, alltså vänster galopp. Och ställa honom åt vänster, in mot vägen. Galoppera hela långsidan och sen svänga lite innan hörnet och rätta ut honom sen peta med pisken på höger bak, hela kortsidan. Sen när jag kom tillbaka till långsidan, skulle jag ställa honom mot vägen igen!


Fick göra så några gånger i höger varv, och sen byta till vänster varv, shit vad fin han var!


Finaste pojken!


I slutet av ridpasset så kom även traven!


Hatar när jackan klumpar sig! ;) 




   

   


Av Julia Konradsson - 18 januari 2012 18:27

Hej!


Idag så åkte vi till Sundbyholms Dressyrcenter med Ägir och tränade dressyr. Vi tränade mycket på galoppen, eftersom han måste bli starkare i den, han orkar inte riktigt. Men det ska vi ändra på! :)


Tränade även på mellan trav, shit vad fin den va idag! Vi börjar få kläm på den nu ;) Nu ska han bara vissa det på tävling och träning. Han var riktigt peppad idag *peppar peppar* tyckte det var roligt att få åka och träna, konstig häst det där ;) haha


Skönt att jag börjar få kläm på honom nu innan vårens alla tävlingar. Imorgon (Om det inte är snöstorm) så ska vi åka till Sundbyholms Dressyrcenter igen och träna, annars så får han gå ut i skogen ;)


♥ 


Av Julia Konradsson - 17 januari 2012 18:03

Det vart lite ändring i planeringen den här veckan, eftersom pappa har åkt till Finland och på Torsdag eller Onsdag så kommer det snöa. Plus så åkte vi inte till något ridhus idag med Ambrosia, för det var så himla fint väder! Så mamma och jag red på banan istället.


Så veckan kommer ungefär se ut så här:


Tisdag


Ambrosia - Trava/skrittas på banan

Chess - Trava/skrittas på banan

Ägir - Ledig


Onsdag


Ambrosia - Skrittas ut i skogen

Chess - Ledig

Ägir - Ridhus


Torsdag


Ambrosia - Ledig

Chess - Vet inte

Ägir - Ridhus


Fredag


Ambrosia - Ridhus

Chess - Vet inte

Ägir - Skrittas ut i skogen


Har inte så mycket mer o skriva, hörs!


 

Av Julia Konradsson - 16 januari 2012 17:11

Vi tar en veckodag då jag går i skolan, rider oftast när dom har ätit upp sin eftermiddag. Fast det beror på vilka dagar o vad jag ska göra med hästarna.


06,30 - Fodring av frukost

08,00 - Utsläpp

15.30 - In + fodring (stallet är alltid klart när hästarna kommer in och foder+vatten är klart)

16.15 - Börjar jag rida oftast, olika hur många som ska tränas, ibland 1 och ibland 2 hästar
21.00 - Kvällsfodring


Sen kan jag också skrivaom hur det ser ut på helgerna


07,00 - Fodring av frukost

09,00 - Utsläpp

10,00 - Rida

11,00 - Mocka, fixa maten så att dom har det klart när dom kommer in

12,00 - Lunch fodring

15,30 - In + fodring (stallet är alltid klart när hästarna kommer in och foder+vatten är klart)

21,00 - Kvällsfodring


Rätt likt veckodagarna, ibland kan jag också rida på eftermiddan ;)


Det brukar oftast vara så att mamma tar stallet i veckorna, eftersom jag går i skolan,

och så tar jag stallet på helgerna. Eller så hjälps vi åt helger + veckodagar.


 

Av Julia Konradsson - 16 januari 2012 14:43

Idag så får hästarna vila, men imorgon blir det hårdkörning igen ;)

Ikväll eller imorgon så ska mamma ringa Kirsi (Som äger Ostra) och fråga i fall vi får låna ridhuset, imorgon på Onsdag, Torsdag och Fredag.


Så veckan kommer se ut på ett ungefär så här:


Måndag - Lediga

Tisdag - Ridhus med Ambrosia

Onsdag - Ridhus med Ägir

Torsdag - Ridhus med Ambrosia

Fredag - Ridhus med Ägir


Sen ska jag försöka någon dag att rida båda hästarna, sen får vi se hur de blir i helgen med träningen ;)



Synd att banan är så hård annars hade man kunnat rida på den.. 




   







 


 

Av Julia Konradsson - 15 januari 2012 18:45

Nu sitter jag i soffan och väntar på att Ponnyakuten ska börja, spännande!


Ska ni också kolla på Ponnyakuten?


Av Julia Konradsson - 15 januari 2012 18:00

Idag så åkte jag till Hagby för att rida ut med Cornelia och Thommy. Och såklart så ska Ägir och

Thommy "pussas" innan vi drar iväg ;)

 Men iaf så skrittade vi en ganska lång runda, det tog 1,5-2 timmar, vi travade och galopperade också ;)


Det var lite kusligt där vi red, och särkilt vid ett hus.

 Vi skrittade till en gammal terräng bana, och Cornelia sa att dom kanske skulle renovera upp där.

Jag hoppade inte, men det gjorde Cornelia ;)


Vi hade iaf jätte kul!


Tog inga bilder ;)

 


Av Julia Konradsson - 14 januari 2012 21:45

Nu kommer resten av bilderna ;)

(Om ni kilckar på bilderna så blir dom ännu större)



   




   


 



   





Det är tur att man har en systemkamera, bilder för livet! 

   

   

   


   



Ovido - Quiz & Flashcards