youngrider - -

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Konradsson - 14 januari 2012 19:15

Nu kommer det lite nya bilder från igår ;)



Sanna Nilsson - Dressyr Center har sponsrat dessa fina hinder!


 



Det var bilderna från dressyrträffen, det kommer mer bilder på Ägir lite senare ikväll.





Av Julia Konradsson - 14 januari 2012 19:04

Nu har mamma och jag kommit hem från dressyrträffen! Har tagit några bilder o från tidigare idag som tar 100 år att ladda upp! Så ni får dom imorgon istället ;)

Men iaf vi pratade mycket om lagen - Div I och Div III ponny och stor häst.


Dom som ska vara med i Div I ponny är:


Paulina Andersson - Hagbard

Agnes Dahlberg - Rossmons Vide

Julia Konradsson - Skansens Ägir

Elvira ? - ?

Ida Dagson - Phaffner


Tyvärr var det bara 2 lag som hade anmält sig i Södermanland, så vi slogs ihop med Västmanland. Men det var ju inte så jätte långt bort iaf ;)


Sen var dom inte säkra på om det skulle bli ett Div I stor häst, Div III ponny och Div III stor häst.


Dom pratade även om Gröntkort-kurs som skulle vara sportlovs veckan. Dom hade inte bestämt vilka dagar, men måste iaf gå på den, eftersom jag blir 13 år i år.


I vår kommer dom även ha Programridning. (Dom har inte bestämmt domare än)


Söndagen den 26/2 ca kl.09.00 på Vilsta RS   domare:

Fredagen den 6/4 ca kl.09.00 på Vilsta RS  domare:

Söndagen den 20/5 ca kl.09.00 på Vilsta RS   domare:


Det var iaf det mesta dom pratade om ;)




Av Julia Konradsson - 14 januari 2012 16:30

Nu åker vi till Vilsta för Dressyrträff, skriver mer ikväll!



Vet inga nya bilder! Men jag lovar, det kommer! ;) 


Av Julia Konradsson - 13 januari 2012 19:16

Hej alla bloggläsare!


Ni vet ju att jag har varit lite dålig på att blogga den här veckan, förlåt för det ;) Men iaf imorgon så ska mamma och jag på Dressyrträff! Vi ska till Vilsta kl 17,00 och samlas för att prata om vårens tävlingar, för både ponny och stor häst. Kul!


Idag red jag Ambosia, inte bästa vädret direkt blåsigt kallt och is på banan. Ja, ingen bra årstid nu. Synd att det regnade igår och sen blev kallt, det är som än skriskobana ridbanan nu. Så jag fick rida utanför ridbanan, där det var gräs. Jag skrittade först sen trav och sen lite galopp. Suck, nu skulle man vilja ha ridhus..


Men inte när det är skinande sol ute!


Nu på helgerna får man passa på att rida ut + rida dressyr samtidigt ;) Lite skänkelvikningar över vägarna och såklart galoppera! Bara ut och ha kul, passa på när man är ledig ;)


Inga nya bilder idag ;)

   




   


   

        

   

 



Av Julia Konradsson - 12 januari 2012 18:56

Nu får ni hjälpa mig! Vad vill ni att jag ska skriva om eller lägga ut mer bilder,videos m.m? Har skriv torka!

Av Julia Konradsson - 12 januari 2012 16:19

Ska dra ut till stallet nu! Skriver mer ikväll när jag kommer in ;)


 



 

Av Julia Konradsson - 11 januari 2012 17:24

Hej alla bloggläsare!


Förlåt för dåliga uppdateringar, det har varit så mycket nu dom senaste dagarna. Men nu är det slut på ledigheten, igår började skolan igen! Vi skulle ha börjat i måndags, men vi hade studiedag då ;) Men iaf så tränade jag för Lena på Älunda igår, och det gick jätte bra!


Vi tränade ännu mer på skolorna - Slutor Öppnor m.m Jag fick faktiskt göra en ganska svår övning. Man ska följa fyrkanten och göra några 6-7 meters volter på vägen. Sen skulle man vända rättupp vid A

(Först fick jag rida bara rättupp, för att kolla så att det var rakt) Men iaf så skulle jag först rida honom rakt och sen göra en öppna, åt motsatt håll.


Så om jag kommer ifrån högervarv så ska jag göra en vänster öppna, och sen gå ut i vänstervarv. Och göra sammasak i vänstervarv alltså - Volter Rättupp Öppna Åt Höger. Jag fick göra så några gånger, sen skulle vi göra slutor istället för öppnor! Och då vart det genast mycket svårare. Men det gick faktiskt rättså bra med slutorna. Det har Ägir och jag själv väldigt svårt för.


Synd att det var sista lektion för Lena på minst 6 veckor! Hur ska jag klara mig...!


 

Av Julia Konradsson - 9 januari 2012 11:16

Nu är jag hemma efter en uteritt i det fina vädret ;) Mysigt






Bilder ifrån uteritten ;) 

   

   

   

   

Ovido - Quiz & Flashcards