youngrider - -

Alla inlägg under januari 2012

Av Julia Konradsson - 8 januari 2012 19:28

Ägir blev ju somsagt också tömmkörd idag ;)



Joggar








Fotograf - Pappa 

   

   

   

   

   

   


Av Julia Konradsson - 8 januari 2012 18:34

Bildbomb! 


    

















Fotograf - Pappa 

   

   

   

   

   



   

   

   

   

   

   

   

   

   

   


Av Julia Konradsson - 8 januari 2012 14:15

Idag så blir Chess tömmkörd igen ;)


 






Hon är utåtställd




     





   




   



Av Julia Konradsson - 8 januari 2012 10:14

Nu är bloggen bra igen ;)

Ska äta frukost nu, sen ska mamma och jag gå ner till stallet.


Dagens Ridning

 

Ambrosia - Rida ut

Chess - Tömmkörning

Ägir - Tömmkörning


Pic. Bild från förra året, kolla var mycket snö det var då! 

 

Av Julia Konradsson - 7 januari 2012 23:10

Vad har hänt med min hemsida?!

Hoppas att jag kan fixa den, för den är ju inte särskilt snygg nu :(


 



Av Julia Konradsson - 7 januari 2012 19:40

Det verkar vara väldigt populärt att skriva om vad man gjorde för året, så jag tänkte också göra det ;)

Så här såg det ut förra året i Januari, man glömmer lätt hur det såg ut för ett år sedan:

 

Januari 2011

 

- 9 Januari 2011, var vi och hälsade på Leo, min gammla B-ponny.

Som också var ett Isabell färgat Russ (Menade Russ) Han var väldigt vacker med ett litet huvud och fin exteriör.

Dock var han en liten B-ponny, bara 1,21 cm. Vi sålde honom den 30 Juni 2010, då var han 21 år! 


  

- Började jag träna för Lena på Ostra/Älunda, med Ägir.

Då började vi hitta varandra. Det tar ett år att lära känna sin ponny ;)

Hittade ingen bild.


- Den 7 Januari blev Chess vaccinerad.


- Hästarna hade även vintervila ;)




 


Av Julia Konradsson - 7 januari 2012 17:10



 


Säger bara - Vill ha! ;)

Av Julia Konradsson - 7 januari 2012 15:11

Det blev ett kort pass med Ambrosia idag på ridbanan, för att den var så hård.


Hon gick rätt bra idag, men hon var jätte stel i höger när jag började att sätta igång henne i trav. Så jag gjorde några ått-volter (stavning?) Hon blev lite lösgjordare av det. Då gick jag in på volten, och minskade den och sen gick vi sidverts ut på stora volten igen.


Jag fick riktigt ställa igenom henne i höger varv, såklart växlade jag mellan vänster och höger varv väldigt ofta. Mamma hjälpte mig + fotade ;) Så vi fick igenom det tillsammans! Ambrosia vart riktigt fin i slutet av ridpasset, men i början så hade hon så mycket energi, att hon ville fatta galopp hela tiden i vänster varv ;)


Alla hästarna blev motionerade idag, utom Ägir. Han fick en villo dag idag, men imorgon så ska han tömmköras och Chess också! Sen på måndag blir det kavalleti för hans del, så att jag får han mjuk och fin till tisdag då det är träning!


 


(Rider lätt)



   


 


 


 


 


 


 


  














Ovido - Quiz & Flashcards