youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2011

Av Julia Konradsson - 22 augusti 2011 19:45

Hej!

 

Idag så blev det inget ridpass. Eftersom det regnar så mycket...

Men imorgon så är det slut på vilan för Ägir! ;) Antigen blir det ett dressyrpass eller nere på ängen. ( Imorgon ) Ska äta en macka nu ses!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 22 augusti 2011 10:15

Hej!

 

Nu har man kommit hem ifrån skolan.

Tråkigt att sommarlovet är slut, men det var kul att träffa alla kompisar igen! Har ni börjat skolan än?

Nu börjar ju alla tävlingar igen också! Har redan planerat in Höstenstävlingar. Nästa helg ( Inte den här helgen ) så ska jag tävla på Nyby Torshälla Ridklubb då är det div 2 laget. Sen så kommer jag tävla 3 helger på rad. Roligt, sen så måste jag ju åka och hälsa på Ambrosia. Tänkte göra det i helgen ifall dom och vi kan ;)


6:an schema var inte så tokigt ;D


  


Julia Konradsson


  


 

Av Julia Konradsson - 21 augusti 2011 20:58

Hej!


Vet att jag inte har bloggat idag. För att jag och mamma har varit på Hultets gård i Strömsholm idag :) Dom har en hemsida: http://hultetsgard.se. Vi var och hälsade på Ambrosia. Jag ska få låna henne av Kicki Ronnerberg Bäckman och Lars Bäckman. Just nu så vilar hon, men vi hoppas att vi ska få hem henne snart! :D


Jag fick pyssla om henne och gå en promenad med Ambrosia. På det sättet så lär vi känna varandra bättre. Ambrosia och jag fick en jätte bra kontakt. När vi var ute och gick så var både jag och Ambrosia lite spända, men efter liten stund så började vi båda att slappna av.

Vilken ponny! Fattar inte riktigt att jag ska få låna henne! ;D Hon är en liten skönhet ;)


Mamma och jag ska snart åka och hälsa på henne igen, och den här gången så ska vi inte glömma godis!! :D


Vilket ställe Hultets Gård är! Har tagit en massa  bilder!

Det är så fint där, stall, ridhus och allt! :)


Fina Ambrosia!



   Det är fler boxar en så. Tog bara en liten del av stallet.


  Från sidan.


  Ingången


  


  


  Sötnosen Ambrosia!


    På väg ut! ;)


  


  



Tack så mycket Kicki och Lars för att jag ska få låna denna underbara ponny! :D

Kram Julia


Idag så fick Ägir vara ledig, eftersom han gick så himla bra igår! :)


Julia Konradsson

         

 

 

 

Av Julia Konradsson - 20 augusti 2011 22:55

Vad fint det är när det är Stjärnklart ute :) Min tur att gå ut med Turbo och ge hästarna kvällsmat.


Bild från google.se


  Så fint <3 ;D


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 20 augusti 2011 16:45

Hej!


Nu så har det äntligen slutat regna! Sarah och jag hade tur, för att först så mockade vi och gjorde klart all mat. Sen tog vi in hästarna och pysslade om dom. När vi skulle gå ut så slutade det regna! :D


Ägir: Idag blev det ett Dressyrpass på banan. Tränade mycket på ryggningar,galoppfattningar från halt,skritt och trav. Gjorde även ett enkeltbyte! Lite mellan trav blev det också ;) Han kändes mjuk och lätt i handen idag. Roligt att få en sån känsla efter gårdagens pass ;D

( Tog honom inte på tygeln igår ) Han har fått en väldigt bra mellan trav nu. Ibland så känner man hur han riktigt satsar ;)


  När jag gick ut :)


  


  Haha, hellre bark en gräs ;D


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 20 augusti 2011 09:15

Hej alla!


Idag så hade Sarah och jag tänkt rida nu på morgonen. Men det regnar för mycket! Så vi kommer nog rida i eftermiddag.

( Och hoppas på bättre väder! ) 

Hästarna blev nog glada. För nu äter dom för fullt ute i gräshagen ;D


   Gammalbild men den får dugga! ;)


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 19 augusti 2011 11:45

Ojojoj, vilken tur man har då! Hann precis in innan regnet kom. Brukar oftast vara tvärtom ;)


Ridpasset: Idag så kändes han väldigt lätt i kroppen. Man känner att Ägir tycker att det är jobbigt. Måste bygga upp hans kondis nu inför alla tävlingar som kommer. Han vill gärna dra in mulen in i bogen. Men det får han inte för mig! ;D Galopparbete är bra för: Kondis och styrka.


Det har inte regnat så mycket nu. Så vi kunde släpa ut hästarna i hagen! ;)


  


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 19 augusti 2011 08:45

Heej!


Idag så blir det "Galopprundan" som jag kallar det ;) Över tygeln och trycka på framåt! Så att jag får bort den där "lilla" magen han har ;D Hoppas att man hinner undan regnet, som kommer att komma idag.

Måste äta frukost nu, skriver om Ridpasset senare! :)


Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards