youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2011

Av Julia Konradsson - 13 augusti 2011 07:30

Hej! Nu sitter man i bilen på väg till Tävlingen :)

Första klassen är LB1 som startar kl 09:00. Jag startar kl 09:24, det är bara fyra startande och jag är sist ut ;)


Andra klassen är LA1 som startar kl 13:05. Det är nio startande i den klassen, så det är bara två B-ponnyer och dom andra sju är C-ponnyer. Jag startar kl 13:21! Jag är nästan först ut, startar som trea ;)


Dags för avfärd! :D


  


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2011 16:58

Nu blir det Bad och att bli Knoppad för Ägirs del ;)


  Hehe, Ägirs och min första Dressyrtävling ;D

( Efter att ha tagit bort alla Knoppar :P )


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2011 14:55

Min packnings lista för idag!


Ägir:

Träns

Sadel

Gele pad

Sadelgjord

2 par Vita Shabrak

Vita Lindor

2 par Vita Benskydd

Havre/Musli

2 Påsar Hö

Vattenhink

Svamp

Svettäcke

Ryktlåda

Snoddar

Nummerlapp

Pass

Vac-intyg

Grips

Bots

Glanssprej

Morötter

Äpplen


Jag:

2 par Vita Ridbyxor

Kavaj

Ridstövlar

Hjälm

Piska

2 par Vitahandskar

2 Tävlings T-tröjor

Min Tävlings Mapp

Tröja

Kamera


Jag hoppas att jag inte har glömt något! ;)

Av Julia Konradsson - 12 augusti 2011 10:15

Hej!


Idag blev det genom gång av programen ;) Det gick faktiskt bra, annars så brukar han vara busig och bråkig.

( Dan före tävling )

Ryggningen gick hyfsat bra idag. Han gick bara lite snett, men det är träning ;) Jag tror nog att det kommer att gå bra imorgon. För att, han vet att det är "Nu eller Aldrig" ;D


Så nu är det bara att tagga ;) Sen efter Ridpasset så tog vi en trip ut i skogen! :)

( Använde även Gele Paden idag! Sadeln rörde sig betytligt mindre. )


 


  


  


    

Ut i skogen! :)


  Väntar på mamma och Turbo ;)


  Lite stenigt


  


  Får solen i linsen ;)


  Fina Turbo :D


Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 11 augusti 2011 15:45

Hej! Nu så har man shoppat på Lars Biderman :) Köpte ett ur snyggt Shabrak + Bruna Lindor! ( Ska ha det på Tisdag. När det är träning för Lena :) )


   Glen Gordon Shabrak - Lars Biderman


  HorseGuard Lindor - Lars Biderman


  Soft Gel Pad - Lars Biderman ( Behöver den till min Sadel, ligger fortfarande inte still )


  Lädersåpa - Lars Biderman


Det var allt! ;) Nee, måste dra nu ses! :)


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 11 augusti 2011 12:30

Hej på er! Hoppas ni har det bra :)


Nu har man ridit Ägir... Och Chess! Hehe, fick rida lite på Chess efter att mamma hade ridit klart :D Hade säkerhetsväst på mig.

Har det alltid med nya hästar och unghästar.

Iaf i början, sen när man har lärt känna dom så blir det ju bättre ;) Tycker att det är jätte viktigt.


( Fast har alltid på Chess. Även fast jag känner henne. )


Ägir: Vi körde LA1 idag också eftersom, i Tisdags så skulle jag ha gjort det. Man kan säga att det var tävlings dax ;) Red fram på fältet. Tog igenom honom åt båda hållen. Så att han käns mjuk och eftergiven. Sen var det bara att rida igenom LA1.


  Framridning på fältet.


Han gick super igenom hela programet. Jag gjorde helt enkelt bara några små missar... ;) Han gjorde väldigt bra 10 meters volter. Shit, säger jag bara! Vilken mellan trav! Han har alldrig haft så bra mellan trav :D Man kände hur han riktigt satsade ;)


  


  


  

Efter ridpasset så tog vi en trip ut i skogen. För han var så duktig! ;D


  Ska kalla den här slingan för: Solrosslingan ;)


Det blev några bilder på Chess också!


  En otroligt ambitiös häst :) Man lär sig så mycket att bara ta henne på tygeln. För hon är så känslig i munnen.


 


  


    


Julia Konradsson





Av Julia Konradsson - 11 augusti 2011 09:00

Hej! Nu så ska jag gå ut och rida fina Ägir. Det blir Lösgörande idag. Tycker att dom här BR shabraken & lindorna är väldigt fina :)

Jag vill ha det Limegröna och Orange shabraken + lindor ;)


Bilder från google





    


Hittade inte Orange benlindor :( Men men, om ni vill köpa de här fina shabraken/lindorna så gå in på; http://tfhast.com :D


Julia Konradsson

   

   

   

Av Julia Konradsson - 10 augusti 2011 21:18

Heej!


Nu så har man ridit och mockat :) Vi skrittade ut idag. Så det finns inte mycket att berätta hehe ;) Det har varit ett riktigt skit väder ute! ;) Är sååå trött på Åska och regn :P Nej nu måste det vara slut på det här ;D


Inga bilder idag ;) Men en bild på en vattenpöl bara :D


   Lite suddig... ;D


En från google:



Julia Konradsson 

 

Ovido - Quiz & Flashcards