youngrider - -

Alla inlägg under augusti 2011

Av Julia Konradsson - 18 augusti 2011 22:13

Hej på er alla!


Nu har Ägir haft Semester i två dagar... :/ Fast han förtjänade det ;) Det är viktigt att man inte "övertränar" hästarna. Då kan dom bli tjuriga och vill inte jobba mer. Det vill vi ju inte! ;)

Mamma hittade Champinjoner i hagen idag. Vi brukar inte få det så ofta. Vi gjorde även klart Skogshagen igår! Så det blir lite bilder från idag och igår ;)


  Lycka! ;D ( Igår )


  Tigern som ligger och myser i vagnen ;) ( Också igår )


   Champinjoner som mamma hittade :) ( Idag )


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 16 augusti 2011 19:30

Roligt att det gick så himla bra idag! Ler som en Sol haha ;) Vi var ju på Gunnarskäl, och då så kom Pi! ( Ägirs Russ kompis! När han bodde där. Dom har kört Ponnytrav tillsammans <3 )


Dom pussades,Pi bara "Klia?" ;) Tyvärr så han jag inte ta kort på dom :/ Men det kommer fler tillfällen :)


Idag så tränade vi på att Rygga. Lena hade en jätte bra Övning till detta!


Man gör så här: Rider på volten. Många övergångar från trav till halt. När jag fick en bra halt, med bakbenen in under sig. Så gjorde jag en ryggning. Sen fram igen i trav. Så upprepade jag övningen.


Vi tränade också på galoppen, tycker att han var jätte duktig! :)


  Lite suddig...


  Jag vet att jag ser lite konstig ut ;S


( Min lilla "Mini Hingst" ;D Tycker att han ser ut som det :D )


Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 16 augusti 2011 16:00

Hej! Skriver ett inlägg snabbt nu, för ska dra till Gunnarskäl för Dressyrträning! ( Min lektion börjar kl 17:00 ) Tänk från kl 13:00 - kl 16:00 så har jag Borstat,Knoppat,Lindat,Putsat grejorna,m.m.


(Gjorde han lite extra fin idag ;) )

Skriver hur det har gått senare :)


Hej då!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 16 augusti 2011 12:15

Hej alla!


Ska snart gå ut och fixa allt för Träningen ikväll.

( Måste bara äta först :P )

Hoppas att mamma kan ta några fina blider, så att jag kan fixa min Design! ;) Det blir verkligen Matching matching idag ;D Mina nya Lindor och Shabrak. Skriver senare! ;)



  


  Snyggt!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 15 augusti 2011 12:45

Hej!


Nu så har man kommit in efter att ha ridit,mockat och gjort maten. Ägir var riktigt het idag! Roligt att han har åter hämtat sig så fort efter Helgens tävlingar :D Tog några språng idag också! Han riktigt sög på hindren idag, roligt!


Det vart galopp träning idag :) Så att han får bort den där lilla magen han har ;D Det finns ju inte så mycket att berätta om dagen. Men det som var kul var att man riktigt kände att han var loss i kroppen ;)


Inga bilder idag, men det kommer såklart imorgon ;D



Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 15 augusti 2011 08:30



Måndag: Galopparbete, ta honom över tygeln.


Tisdag: Dressyrträning för Lena på Gunnarskäl.


Onsdag: Dressyr, Lösgörande


Sen så får vi så hur det blir senare i veckan ;) Nu ska mamma och jag ut och rida. Skriver om det senare :) Tänk om en vecka så börjar skolan :'( Men man får tänka positivt ;) + så börjar ju nästan alla tävlingar då :D


  Den dagen så blev Cornelia och jag vänner :D Gå in på hennes blogg - http://corneliaothommy.blogg.se :)


Julia Konradsson




Av Julia Konradsson - 14 augusti 2011 20:30

Hej! Idag så får Ägir vara ledig eftersom han gick så bra igår! ;) Men imorgon så blir det ingen ledighet. För att på Tisdag så ska vi till Gunnarskäl och träna för Lena :D Håller fortfarande på att fixa med filmerna... Hoppas att jag kan lägga in dom snart ;)


Snart så kanske det blir en ny Design! Den kommer att bli riktigt snygg ;D ( Hoppas jag ;P hehe ) Nee, nu så ska man gå ner och göra klart stallet :)


 


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 13 augusti 2011 17:15

  Hej alla!


Idag så gick det jätte bra :D

I LB1 så fick jag 63,1 procent. Det högsta som jag har ridit på hittills i LB1! Jag debutera LA1 idag, och red ihop 61,3 procent. I LB:n så kom jag precis utanför placering!

( Kom på 2:plats )

Hon som vann över mig fick 63,7 :/ Men det är bara att ta nya tag och + så är jag super nöjd med ritten! ;)


I LA:n så kom jag på 6:plats! ( Ett tag så låg jag 2 och 4 :D ) Är super duper nöjd!! Det är ju endå Ägirs och min första LA :)

Nu så ska ni få en bildbomb! ;)


     Protokoll - LB1


  Protokoll - LA1


  Fick den när vi skulle Anmäla oss i Seketariatet.


   Tävlings Mappen ;)


   Innan vi fick Startsignalen.


  


  


    




  Sarah,jag,Rumba och Ägir :D 


    Sarah och Rumba i Cafeterian ;)


  Lite suddig ;D Han är sååå Sööt!! ;)


 

Kusinerna kom även idag :D Emma,Jocke och Frida :) Hehe, puss puss säger Rumba till Emma ;D


Jaa, det var alla bilder :D Det kanske blir filmer senare... ;) Fast inte idag då :)


Julia Konradsson




Ovido - Quiz & Flashcards