youngrider - -

Alla inlägg under juli 2011

Av Julia Konradsson - 28 juli 2011 12:45

Hej!


Har kommit in efter att ha ridit ut,mockat och gjort maten. Guuuuud vad kul det var att rida ner till sjön!!!  Fast vi badade inte med hästarna;D Man red ju en liten bit på asfalt men det gör ju ingeting! Ägir var så duktig. Gissa om han blev peppad av att galopper på en skogsväg. Det var tur att hon hade tid att visa mig den vägen:) Nu kan jag ju varejera mig;P Det tog 1:30 timme.


Fast jag tog inga bilder...

Men jag kommer ju rida där flera gånger:D Medans vi var borta så tömmkörde mamma Chess:) Hon sa att det gick jätte bra! Roligt <3


  Gammalbild;)


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 28 juli 2011 08:49

Godmorgon alla läsare!


Idag så blir det uteritt med Martina igen:D 

För hon flyttar här ifrån på söndag:(

Till Ostra.

Men för att vi rider ut nu igen, är för att hon hinner inte en annan dag och inte jag heller.

Det som är roligt är att hon har hittat en väg ner till sjön;O


För den vägen jag vet så är det en asfaltväg till sjön:/

Nä nu måste jag äta frukost och sen gå ner till Ägir och göra han klar! ( För hon kommer kl 10:00 )

Kanske blir någon bild 


Julia Konradsson 

Av Julia Konradsson - 27 juli 2011 15:41

Hej! Har kommit in efter att ha ridit ut med Martina ( En som också rider lektion för Lena ) Men idag så har vi fått hem nytt hö   Vi har ju fortfarande gammalt hö kvar så nu är det bara att blanda;)


  Hehe, tog ett kort på vårt nya hö  


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 27 juli 2011 09:15

Heej!


Nu ska man bara äta frukost och sen gå ut till hästarna:)

Så att dom får gå ut. Tänkte även mocka på en gång och fixa lite i stallet;) Laila kommer ikväll med min Dressyrsadel, och med sin dotter Kajsa som är ett år yngre än jag. Då sliper jag rida Dressyr i Hoppsadel;)


Idag är det värsta sommarvädret:D Äntligen kommer sommaren tillbaka;D Så det blir väll ridning ikväll i stället:) När det är lite svallare ute  Efter att man har fixat stallet är det bara på med badkläder hoppa i poolen;)


      


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 26 juli 2011 19:47

Jag kan bara säga en sak...

Att det är MYCKET lättare att rida Dressyr i Dressyrsadel!

Tycker jag iaf;)

Jag red ju i Hoppsadel för Lena idag och då skulle jag dra tillbaks skänklarna. Så att det blir en balans kan man säga;)

( Man ska inte ha för långa läder på hoppsadel fast man kan tro det. För det är Hoppstigläder på Dressyrsadel är det Dressyrstigläder ) Det var jobbigt;P


Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 26 juli 2011 18:27


Hej! Nu så har man kommit in efter att ha fixat hästen för man har ridit lektion för Lena!:D Det gick bra, han var väldigt busig eftersom det ösregnade!!! ( Nästan Åskregn:O )


Han vart rädd för takdropp,stuprännan,dörren och att det smattrade på taket innan lektionen:P


Ridlektionen:


Idag så tränade vi på LA1:an.

Vi han göra den 2 gånger.

 Han gick lite för mycket med baken före när jag gjorde Skänkelvikning för vänsterskänkel.

 Men det är bara att ta igen;)

Sen så gick det väll sådär när vi skulle göra ryggningen.

 Men vi tog det innan lektionen var slut, så jag är riktigt nöjd!


Galoppen: Efter att man har skrittat ökad skritt så ska man skritta mellan skritt.

 Det gick bra.

 Sen ska man fatta höger arbetsgalopp vid C då är han lite "ful" och flyttar in rumpan så att han kan slå ut bogen.

 Det är endå bra för då har man något att träna på;) ( Fast jag tror han har lite träningsvärk i bakdelen. För vi har tränat på mellan trav. Det kan vara det. )


Men är suuuuuuuuper nöjd!!!:D

Kollade på videon som pappa filmade han var jätte fin <3


  Gammalbild, kolla vad fin han är!! <3



Julia Konradsson


  
Av Julia Konradsson - 26 juli 2011 18:22

Emma A: Vad roligt ska du träna i grupp?

Svar: Nej, jag tränar ensam för Lena:)Det är super kul!!  

Av Julia Konradsson - 25 juli 2011 21:54

Imorgon så blir det ändrade planer för mig och Ägir;)

Vi ska faktiskt rida lektion:D

För Lena på Älunda.


Det blev bestämmt idag:O

Först så sa mamma nej för att ingen kunde skjutsa mig:(

Men så kunde pappa:D

Då var typ alla platser bokade:(


Jag trodde inte att jag skulle rida lektion.

Men då skickade Lena ett sms att jag kunde vara med:D

Så imorgon så skjutsar pappa mig till Älunda:D




  

Julia Konradsson



Ovido - Quiz & Flashcards