youngrider - -

Alla inlägg under juli 2011

Av Julia Konradsson - 22 juli 2011 12:37

Jag säger bara en sak TURBO!:O

Ni kan aldrig gissa vad Turbo har gjort!

Han satt fast i sitt koppel i vägen ordentligt fast.


Då gick mamma och pappa där ifrån.

Turbo biter av kopplet men han sticker inte ifrån oss:D

Utan han ligger kvar i soffan haha:P


Vilken tur vi hade 


      



Julia Konradsson





Av Julia Konradsson - 22 juli 2011 10:58

Hej! Har Åskat här nu på morgonen det är därför jag inte har kunnat bloggat:/

Vet inte om det kommer bli något Ridpass idag:/

För dom på SMHI varnar för Åska här:(


Man hoppas ju iaf att det inte blir så;D

Bild från http://google.se



 


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 21 juli 2011 17:45


Hej alla läsare!


Har varit lite dålig på att göra inlägg idag.

Jag har ridit med Sarah nyss:)

Hon red Chess och jag Ägir;)


Jag tränade på att ta tillbaka honom i galoppen/traven.

För vi har tränat väldigt mycket på mellantrav.

Så att han inte tror att det är mellantrav hela tiden;)


I början av passet "protesterade" han lite, men på slutet så blev han jätte fin;D

Vi förbereder oss för Höstens Dressyrtävlingar:)


Vi tränade mycket på galoppfattningar för han behöver bli starkare.

Så att han orkar komma upp i högre form.


     


   Upp med blicken Julia!!!


     Duktig ponny ( Han blir klappad;P )



Julia Konradsson








  

Av Julia Konradsson - 20 juli 2011 22:31


Hej! Kom hem kl 20:15 efter att ha varit hos kusinerna och ätit mat:)

( Vi blev hem bjudna )

Vi fick Tacospaj med gräddfil. Mums!


Jag och brorsan, kusinerna badade i deras pool.

Emma och jag tog två stolar och ställde på varsin sida av poolen.

Sen så band vi upp ett rep så att vi kunde köra Volleyboll;P


Det var kul tills dom började spruta vatten på oss haha:P

Men men, när vi kom hem så bytte jag om för att rida:D

Det blev Dressyr men barbacka;O


Det gick bra men jag höll på att ramla av;P


  Min fina Ägir


  


  Sadelkammaren efter mamma och jag hade städat den:)



Julia Konradsson






  

Av Julia Konradsson - 20 juli 2011 14:30

Fråga: Hej fin ponny är det en d-ponny?? För det ser ut som en??:)

Svar: Hej! Tack, men det är inte en d-ponny det är en b-ponny:)


Fråga: Vad tävlar du i???

Svar: Dressyr, ska tävla LB1 och LA1 nu i Augusti:) ( Lokalt, sen blir det Regionala tävlingar )


Kul att ni frågade eller du:S ;)


Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 20 juli 2011 12:21

Hej! Hann inte blogga igår för vi åkte hem jätte sent!:P

Vi kom hem kl 23:30 :O

Men vi hade roligt:D


Vi var 6 stycken hästtjejer från div 3 och 1 laget som var hemma hos Agnes.

Vi fiskade, badade, spelade kubb;Pm.m

Första gången jag fiskade:P

Men det gick bra haha.


Fångade en mussla:P

Men vi kastade i den:)

Det var jätte roligt att bada:D


Vi körde volleyboll i poolen:)

Men sen gick alla upp utom jag och Cornelia, så vi forsatte att köra volleyboll;D




Nu ska ni få bilder:P


  Min mussla haha:P



   Fint va!


  


   



Julia Konradsson





Av Julia Konradsson - 19 juli 2011 13:18

Hej på er alla läsare!


Nu är jag klar i stallet:)

Mamma bad mig mocka så nu är det klart!

Men jag och Ägir tog en stor runda i skogen/fältet:D


Tog honom lite på tygeln också;)

Mamma tog lite bilder:D



Nu ska ni få era bilder, för det är Dressyrlag träff kl 15:00.

Mamma och jag ska dit:)



          


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 19 juli 2011 09:48

Hej, igår så höll mamma och jag på med Sadelkammaren från typ 10:30-23:00

Det tog alltså typ hela dagen!:O

Men jag tog inga bilder i Sadelkammaren igår så det kommer nog lite senare idag:)


Men tog några andra bilder:P


  Hästarna fick gå in väldigt sent igår.



  Lite spöklikt:P ( Dimma )



Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards