youngrider - -

Alla inlägg under juli 2011

Av Julia Konradsson - 19 juli 2011 08:45

Jag tog några bilder från igår när vi åkte till Västerås:)

Det var jätte synd att jag inte han rida ut men ska rida ut imorgon på morgonen:D

Men nu ska ni få några bilder;)



  När vi åkte till Västerås.


    När vi åke hem från Västerås:P Fint va;P




Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 19 juli 2011 07:15

Hej! Igår när mamma och jag skulle byta hage på Chess och Ägir.

Såg vi en padda mitt i hagen;O

Jag tog kort på den så nu ska ni få två blider;)


  

  


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 18 juli 2011 23:44

Hejsan!


Har inte hunnit blogga eller rida ut:(

För mamma och jag har städat sadelkammaren:)

Jag hinner inte lägga in bilder från dagen idag så det kommer imorgon:D


Varför jag inte hunnit blogga och rida var för att familjen och jag åkte till Västerås:D

Mamma och jag gick in på Hööks;P

Sen så gick vi alla in på IKEA:)


 Vi köpte korgar och sånt till Sadelkammaren.

Men imorgon så kan ni vänta er en BILDBOMB!:P

Men nu så är jag JÄTTE trött efter dagen.

Godnatt alla läsare!:D



Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 18 juli 2011 08:15

Hej!Det blir bara ut i skogen idag för Ägir och mig.

 För mamma och Chess så blir det tömmen idag;)

Det blir senare ikväll uteritten för det spöregnar ute nu;O


Bloggar senare nu kommer det en blid:D


 



Julia Konradsson


Av Julia Konradsson - 17 juli 2011 20:19


Kom in nyss efter att ha ridit med Sarah! ( Mamma orkade inte rida så Sarah har ju inte någon häst enu. Så Sarah fick rida Chess ) 


Vi varit hos Sarah och ätit rulltårta som hon hade bakat själv mums! Vi kollade på hennes Lusitano som hon tänker köpa JÄTTE SNYGG!


Ridpasset:


Jag gjorde bakdelsvändningar på ett annat sätt som jag inte gör för Lena. Man tar hästen på spåret och skrittar med korta steg. Sen gör man en pyteliten volttillbaka med hjälp av ytterhjälperna.


Och trycker så att hästen trappar runt sina bakben. Men hästens bakel ska fortfarande vara kvar på spåret. ( Hästen ska vara stäld )


För Lena så gör jag så här: Jag skrittar på en volt.

Sen så gör jag den mindre och mindre och skrittar fortfarande.

Samtidigt som jag gör den mindre så kortar man steget.


Så att hästen ska ta så korta steg som möjligt. Sen så går man ur volten ungefär:P


Galoppen: Jag fattade galopp och höll emot i handen. 

Jag tröck på samtidigt så att det blir ett mot stånd i handen.


( För jag vill att han ska vänta på mig )

Sen så lättade jag i handen så att han kunde ta större steg.

Att han kan göra en mellangalopp.


Nu kommer det lite bilder:)


   Lite suddig bild:P



 


  Traven, guud vad fin han har blivit, och det säger jag inte bara för att han är min ponny;P Haha



En bild när jag och mamma släpte ut dom en stund igår kväll.

   "Vad gör man inte för ett par grässtrån!"



Julia Konradsson







Av Julia Konradsson - 17 juli 2011 09:31

Hej!


Mamma och jag skulle rida nu på morgonen men mamma väckte inte mig!!! Men vi ska iaf rida i kväll:) För kl 13:00 så ska mamma och jag hem till Sarah ( Mammas kompis ) Vi ska kolla på bilder och videos på en Lusitano hingst som hon kanske ska köpa från Portugal:D ( Pappa och David är ju såklart hemma!:P )


Idag så ska Ägir och jag träna på fältet. Det blir up i ännu högreform ( vi tränar på det varända dag ) Och bakdelsvändningar, galoppen : korta och länga galoppen så att han väntar på mig och inte bara drar iväg;P


          Turbo <3


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 16 juli 2011 22:30

Hej på er!


Vi kom hem för 1:30 timme sen:) Hos mormor så fick vi jätte god mat, cheescake och paj mums!:) David och jag spelade fotboll med Jocke och kusinerna:D ( Jocke är också våran kusin fast han är vuxen:P ) När vi kom hem så släppte vi ut hästarna igen:) För dom fick gå in rättså tidigt idag. Men godnatt alla läsare!:)



Julia Konradsson


 

Av Julia Konradsson - 16 juli 2011 13:57


Jag tränade på LA1 idag det gick bra. Nu är det bara att fin slipa på alla detaljer;) Ex, jag ska inte låta honom galoppera för fort för då hinner jag inte göra en 10 meters volt. Jag ska också tänka på att jag måste trycka ner skänkel extra mycket i det andra varvet som jag inte gör skänkelvikningen i. För Ägir är så "känslig" så att om jag drar upp ena benet för mycket så vet han inte åt vilket håll han ska göra skänkelvikningen åt.



Jag ska också fin slipa på rygningen så att det inte blir för många steg:P ( Det ska vara ca 6 steg ) Jag ska träna bara lite på att rida rättup, för han gör väldigt rakt men det ska vara perfekt ;D Men annars så är det bra:) Nu ska ni få en bild:)



  Ägirs outfit vit/beigea lindor och gråt shabrak med vit/beige och röd kant.



Julia Konradsson

Ovido - Quiz & Flashcards