youngrider - -

Alla inlägg under juli 2011

Av Julia Konradsson - 10 juli 2011 13:23

  Hej! Är precis klar med att ha putsat Ägirs och mina grejor:D Så nu är det bara att vila;P Jag städade faktiskt mitt skåp också:P Det kommer bilder nu.


  När jag hade städat mitt och Ägirs skåp ( Ägirs hoppsadel till höger )


  Inne i transporten Ägirs svettäcke som ligger i Hööks påsen.


  Där Ägir ska stå;)



Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 10 juli 2011 10:31

Godmorgon!


Vaknade nyss, idag så är det träning:) Så då är det bara att putsa grejorna;P Min outfit är orange shabrak och orange lindor. Passar så bra på bruna hästar <3 Tänker köpa det åt Ägir. Och så ska jag köpa vita lindor med sveriges flagga på. Gå in på hennes hemsida och kolla hur dom ser ut ---> ( http://gelasridsport.com ) Är snyggt att sätta på hästen när man vinner;D Ärvevarv;P


Ska tävla i Augusti. I Eskilstuna, har jätte nära för jag bor ju i Eskilstuna:D Hehe;P Kommer att blogga om träningen sen ses!


Julia Konradsson

Av Julia Konradsson - 9 juli 2011 21:41

Hej! Har tjänat pengar idag!;D Målade en hel hage röd ( Röda stolpar ) Så jag känade 100 kr:D Inte dåligt;P Hehe, efter att jag hade målat stolparna så badade jag med min brorsa:) Rekord! 1:30 timme:D Brukar annars gå upp efter ett tag;P hihi. 


Imorgon så ska jag kanske tjäna 100 kr till. Ska skura 2 vägar till istallet:P Och så är det dags att för träning för Lena Annegård på Älunda kl 16:45. Roligt:D På Måndag så ska jag och familjen till Strängnäs. Vi ska gå på stan:) Och sen när vi kommer hem. Så senare på kvällen så ska mamma och jag ta sommarbilder på mig och Ägir


Men ska gå ut till kaninerna nu, ses!


Julia Konradsson




Av Julia Konradsson - 9 juli 2011 13:23

Hej, kom in nyss efter att ha ridit. Det gick bra när man hoppade första hindret ( Hoppade bana ) Och när vi kommer till det andra hindret. Så blev Ägir osäker men hoppade ändå. och efter det så blir han rädd och jag flyyyger av;P


Och inte nog med det så tappar man mobilen i gräset... Jag märker ju så klart ingeting:O Och när jag ska hoppa dom andra hindren. Så vill inte Ägir, men hoppade. ( Han är en dressyrponny;P Men kan hoppa också ) När jag ska ta kort på mamma och Chess märker jag att mobilen är borta!:O


Jaha då var det bara att leta... Hehe. Jag rider tillbaks där jag ramlade av. Jag letar,letar och letar och tillslut så hittar man den. SOM TUR VA!;P Mamma och jag travar av hästarna och tar in dom. Jag hade jätte otur idag. hästarna vart helt vilda när vi släppte dom på bete.


Och jag han inte filma:/ Men men, jaha då var det bara att ta på sig ful kläderna och gå ut:P Hehe. ( Ska måla stolpar )


Julia Konradsson



Av Julia Konradsson - 9 juli 2011 10:10

Hej! Nu ska ni få bilder på Turbo och Shack:P Och på hur fint det blev när jag hade skrubbat klart Ägirs box;P David fick 200 kr när han hade skrubbat klart Chess box. Ni ska få bilder.


  Haha, Knäppa hund;)


  


  


  Men???:O Shack äter up Turbos hund mat ;D haha


   Ägirs box


  När jag hade skrubbat klart Ägirs box:)


  Chess box. Den vart riktigt fin:D


  Klart!;P


Men ska gå ut och rida. Ska bli hoppning på fältet:P


Julia Konradsson


 





Av Julia Konradsson - 8 juli 2011 11:45

Hej tipsar om en hästblogg som ni borde gå in på http://hastdiggaren.se  har ni några tips?

Av Julia Konradsson - 8 juli 2011 10:15

Hej! Dåliga uppdateringar:/ Men ni ska få er bilder nu. Men tänkte rida nu men det är redan 26 grader varmt:O Så rider ikväll i stället;)


  När jag hade mockat klart åt tjejmarsvinen.


   killmarsvinen.




Julia Konradsson


 

Av Julia Konradsson - 7 juli 2011 17:41

Hej, kom in nyss efter att ha jagat ÄGIR! Släpte ut honom i hagen. Och så smet han... Men det var inte meningen, en olyckshändelse. Han smet när jag tog av honom grimman. ( Men han är fångad nu:D Pappa tog Chess och så öppnade mamma grinden så sprang han in:)hehe ) Men men, jaha då ska man gå ut igen;) Och göra klart stallet.


Men senare ikväll så kanske jag,David,mamma och pappa äta middag vid Kviksundsbron:D Och äta pizza. Men har ridit idag. Ägir kändes jätte bra. Mjuk och fin i handen, fast han har stått i tre dagar. Har inte hunit rida för mamma har varit sjuk och jag. Så jag har fixa stallet själv i två dagar och i Måndags så mådde jag inte så bra:/


Har också hunnit mocka åt marsvinen. Ni ska få bilder senare för datorn är seeeg;) Men måste dra nu ses;D



Julia Konradsson



Ovido - Quiz & Flashcards