youngrider - -

Alla inlägg under december 2011

Av Julia Konradsson - 3 december 2011 13:16

Hej alla läsare!


Har inte bloggat nu på morgonen, för jag hade sov morgon! Eller rättare sagt jag satte inte klockan på ringning... ;) Har ju fått hem läxorn nu när jag är sjuk, inte kul :/ Men jag vill ju inte komma efter i skolan heller! Har varit så duktig att jag har gjort lite matte nu på "morgonen" eller vad man ska kalla det ;)


Kommentar till Bilder!
 

Sanna ( grannen )

Lördag 3 dec 10:56

Hej! Jäklars va fin bloggen va nu. Man får riktiga julkänslor :) Hoppas du mår bättre nu. Kram


Svar - Hej Sanna!

Vad roligt att du tyckte om min nya header. Ja, jag tyckte att den kunde bli lite juligare nu när det närmar sig Jul ;) Tyvärr så mår jag inte så bra, fast lite bättre har jag blivit. Orkar gå ner till stallet nu iaf. Så fort jag blir frisk och vädret blir bra så hoppas jag att lilla Vilja vill rida på Ägir igen :) Kram


 

 
 






Av Julia Konradsson - 2 december 2011 16:57

Tog några bilder när jag var ute :)



Haha, Chess då! ;)



 


Dags att spola benen och kratsa hovarna!  


Ni ska inte tro att Chess inte fick något från Globen, hon fick detta täcke ifrån Gelas. Lite missvisande i färgen, ser ut som om det är orange men det är rött ;)


Här kan ni gå in på Gelas hemsida och kolla in lite grejer - http://www.gelasridsport.com

   

   


Av Julia Konradsson - 2 december 2011 14:33

Det är riktigt riktigt bra att ha! Särskilt när det är kallt ute, som nu ;) Ska faktiskt dra ner till stallet nu! Första gången på två veckor. Ska bli riktigt hääärligt!

Här får ni en charmig blid på mina sockor! ;)


 

Av Julia Konradsson - 2 december 2011 09:48

Det blir inget KM för mig och Ägir, för att jag har inte tillräkligt frisk än :( Måste bli frisk först så att jag inte blir sjuk igen efter KM:et. Sista anmälnings dag är idag, och KM är på Söndag nästa vecka.

Men men det är sånt som händer, Ägir och jag satsar ju på SM och då kan man inte vara sjuk hela vintern. Vi måste ju träna träna träna nu i vinter ;) Om ni är ERF:are så är det bara att anmäla sig HÄR 


Ägir och jag har haft en fantastisk tävlinssäsong tillsammans!


   

Av Julia Konradsson - 1 december 2011 18:32

Har kollat runt lite på nya transportskydd åt Ägir.


(Ambrosia och Ägir får dela, om Ambrosia inte kan ha samma storlek som Ägir, får vi köpa en storlek större åt henne)


Det är rätt svårt att hitta transportskydd som finns i st Ponny och är snygga ;) Men hittade faktiskt, är rätt sugen på dom. Bra kvalité är det också, dom är från Sjöhagen Wear, och DOM har bra kvalité!!

Finns i olika färger - Grön, Marin, Marin/Gul, Svart och Beigerutig. Jag tycker Beigerutig är dom snyggaste =)

Bra köp?


Pris - 695 :-


Pic. På dom Beigerutiga

 

 

 

Av Julia Konradsson - 1 december 2011 14:26


1. Det är ju roligt att sätta på hästarna rena grejer.

2. Om grejerna är rena så skaver det inte på hästen.

3. Lädret håller längre då.

4. Och förstås så ser det snyggt och välvårdat ut.


Ska bli bättre på detta!! Idag så putsar jag alltid mina grejer inför träning och tävling.

 

Dom här sadeltvålarna Rekomenderar jag :


1. Stübbens Lädertvål, som är helt suverän!

2. TIB Lädersåpa, som är också bra.


 



TIB Lädersåpa använder vi idag ;) 

 

Av Julia Konradsson - 1 december 2011 08:12

Godmorgon alla!


Tänk, det är redan 1:a December! Nu är det inte många dagar kvar till Julafton ;)

Och så här ser min Önskelista ut ;)


- Ridstrumpor från Hööks

- Svart eller gråa ridbyxor

- Ett svart BR schabrak

- Svarta BR lindor


Ja, som sagt så ser ni ju att jag är helt såld på BR:s snygga schabrak och lindor! ;)


 



Ovido - Quiz & Flashcards