youngrider - -

Alla inlägg under december 2011

Av Julia Konradsson - 6 december 2011 13:35

Thilda

Tisdag 6 dec 08:21

Jag tror du har 12 träns? :)
Kram


Svar - Hej Thilda!

Bra gissat! Mamma och jag har det tillsammans ;) Men du får en länkning ändå!

Kram!


Så gå in på - http://thildasodergren.blogg.se Det är en jätte bra blogg! Det kan jag lova ;)


En bild från Thildas blogg! Hoppas det är okej att jag lånar den?  


Av Julia Konradsson - 6 december 2011 13:06

Har kommit in ifrån stallet nu, red faktiskt ut och tog några fina kort på Ägir! Snacka om att han var het! Och det är ju inte så bra när vi inte har broddar eller några snösulor än. Men det ska vi fixa! ;) Hovslagaren kommer nog om någon vecka eller två (Det är mamma som håller koll på det, inte jag ) Haha! Men nu kommer några bilder iaf.



Hörru Ägir nafsa inte på min sko! ;) (Ländtäcket höll mamma i)






 


 


Ägir hade även sitt snygga swarovski pannband på sig ;) 

      



   

   

   


Av Julia Konradsson - 6 december 2011 09:15

Men vad är det här! Snö!? Har verkligen inte längtat efter detta :/

Men vad ska man göra åt det. Inte mycket! ;)

Det har kommit ett litet tunt lagger snö, har det kommit snö där ni bor än?


 

Av Julia Konradsson - 5 december 2011 19:39

Nu har jag varit duktigt!

När jag var ute i stallet så hade jag inget att göra, så jag putsade ALLA mina träns! Och Cornelia vet hur många träns jag har ;) Haha


Den som gissar rätt först på hur många träns jag har får en länkning ;)


 


Så här ser tidningen ut



Snoddarna


   


Halsduken



Tycker att den är så snygg! ;) 




Av Julia Konradsson - 5 december 2011 15:00

Dressyrnörd som jag är så har jag köpt en tidning som heter - Allt om Dressyr ;)

Har bara tittat igenom tidningen, men den verkar jätte bra! Det är tydligen en ny tidning.

Jag har ju några plus och minus som ryttare, och jag kan berätta ett minus jag har, och det är :


- Jag behöver hjälp med olika typer av övningar = Jag har dålig fantasi


Den här tidningen är uppdelade i tio olika träningsblock


Utbilda dig för framgång

1. Kontrollera din sits

2. Så får du hästen att bjuda framåt

3. Utbilda dig i balans

4. Så gör du hästen lösgjord

5. Utbilda för sidvärtsrörels

6. Öka och samla

7. Så fixar du perfekta gångarter

8. 10 super övingar

Proffsens hemligheter avslöjade

9. Bli en vinnare på tävlingsbanan

10. Rid det perfekta Dressyrtestet


Super bra övningar är det! Det här kommer bli min favvotidning! Köpte den på Lars Biderman, tillsammans med en snygg halsduk och nya svarta gummisnoddar! ;)


Ska byta om och gå ut till stallet nu, bilder på det jag har köpt kommer ikväll!

Av Julia Konradsson - 4 december 2011 18:55

Ja, ni ser ju som rubriken lyder - Naken chock!

Så är det en häst i stallet som har blivit Naken! Haha, det är lilla Ägir!

Nu så är det bara fodrade täcken som gäller ;)


Om ni ska klippa eran häst så har jag några tips till er :


1. Stoppa in bomull i öronen på dom, det dämpar ljudet

2. Sätt på dom en luva över öronen, om ni har - till exempel, en hopp luva

3. Borsta av hästen innan ni klipper den

4. Ni ska aldrig ha bråttom när ni klipper eran häst, ha gott om tid på er

5. Borsta av hästen i mellan åt så att han/hon får en paus ibland från allt oväsen

6. Ge dom mycket godis!

7. Spara en ruta på ryggen, det skyddar mot tryck ifrån sadeln. Det gör vi alltid


Klicka på länken för ännu mer info som jag inte skrev! -http://liinadolk.blogg.se/2011/november/klippning.html#comment


Tycker att hennes blogg är super bra! Är inne och läser den varje dag ;)


Ägir innan klippningen


Ägir efter, nä skoja bara ;) Tog ingen bild på Ägir efter :)

   









Av Julia Konradsson - 4 december 2011 12:40

Hoppas, hoppas, hoppas!


Det blir bättre väder, det var ju så himla fint imorse när jag gick upp! Trodde det skulle hålla i sig hela dan.

Men nu har det blivit lite sämre, tänkte ta några fina bilder på min nya outfit! Så ni får hålla utkik nu till eftermiddan/kvällen ;)


       

Av Julia Konradsson - 4 december 2011 09:24

Nu är denna tävlingssäsong slut, men det är inte långt kvar tills den börjar igen!

Mamma och jag har börjat planerat in vilka tävlingar vi/jag vill åka på. Första tävlingen är redan i Januari!


Vi ska starta två klasser med Ägir då, första är en LA1 2007 och andra är en LA:P1 2004


Tävlings Mål


1. Kvala till SM med Ägir

2. Komma ut med Ambrosia

3. Ponny Derbyt

 

Är så taggad, vill bara bli frisk så att jag kan få träna mina underbara ponnys ;)


 



Ovido - Quiz & Flashcards