youngrider - -

Alla inlägg under december 2011

Av Julia Konradsson - 31 december 2011 12:45

Vädret verkar spela oss alla ett sprat just nu.

Igår var det +8 plusgrader och idag är det -3 minusgrader.

Riktigt kallt är det ute faktiskt, igår värmde solen och idag gör den det inte ;)

Men hellre minusgrader än blåst/storm..


 

Av Julia Konradsson - 31 december 2011 12:23

Hej alla läsare!


Städas för fullt hemma hos oss nu ;)


Tänk, om ungefär 11 timmar så är det 2012! Ett helt nytt år med nya tag och nya mål!

Ska bli kul när tävlingsäsongen drar i gång igen! Nä, nu måste jag fortsätta städa, så att jag kommer ner till stallet någongång idag! ;)


Kommer även lägga ut bilder på vad jag köpte på Hööks igår (Lite senare idag)

Så håll koll ;)








   







Av Julia Konradsson - 30 december 2011 19:43

Har inte bloggat så mycket idag för att jag har


- Ridit mina hästar

- Fixat stallet

- Åkt till Erikslund Shoppingcenter i Västerås

- Och åkte även till Hööks! Och fyndade massor på rean ;)


Man måste ju passa på nu när det är lov ;) Måste säga att det var mycket roligare att gå på Hööks än Erikslund Shoppingcenter.


+ Så var hästarna jätte fina i dag! Ägir var förvisso lite stel, men fick igenom det mot slutet av ridpasset. Och Ambrosia skrittade jag bara idag, men det gick bra ;)


Lite tråkigt inlägg, men vet inte riktigt vad jag ska skriva om!

Så ni får hjälpa mig lite! Vad vill ni att jag ska skriva om?


   



Av Julia Konradsson - 30 december 2011 08:32

Hej alla bloggläsare!


Igår så bloggade jag inte så mycket, men det var mest för att jag inte visste vad jag skulle skriva om.

Men idag så tänkte mamma och jag skritta Ambrosia och Chess ihop på fältet.

Bara det inte är allt för blöt..

Och så ska jag rida dressyr på Ägir.


Rättvis uppdelning, haha ;)


   


Av Julia Konradsson - 29 december 2011 10:18

Har gjort en "Att göra lista" för idag ;)


- Ta in nytt foder

- Ta in spånbalar

- Fixa klart stallet

- Rida

- Städa..

- Ta bort dressyrstaketet

- Slada ridbanan


Ja, ungefär allt det här ska man hinna med innan det blir mörkt idag ;)


 

Av Julia Konradsson - 28 december 2011 21:19

Nu är jag äntligen hemma! Skönt, nu kan man slappa framför tv:n en stund ;)


Men iaf så har det gått super bra idag! Måste erkänna att jag var inte lite nervös när jag skulle rida.. I början var det lite spänt, men när jag började slappna av så gjorde Ambrosia det också. Hon gick upp med huvudet ibland, men det var mest för att jag var spänd och för att hon inte orkade helt enkelt. Fick göra många övningar och Kicki verkade jätte nöjd! Skönt! Känns bra att jag har ridit Ambrosia rätt och att Kicki är nöjd!


 

Av Julia Konradsson - 28 december 2011 16:53

Snart ska vi åka med Ambrosia! Hoppas att det kommer gå bra!

 Men innan vi åker så ska jag äta en macka ;)


 

Av Julia Konradsson - 28 december 2011 12:09

Är klar i stallet nu, så nu kan man ta det lungt ett tag ;) Sen blir det ner och frisera Ambrosia, knoppa henne, tvätta svansen m.m Mamma har redan friserat hennes man och hovskägg nu på morgonen, kan själv inte göra det.. Vi brukar rycka hästarnas man istället för att klippa med en sax. Jag tycker att det blir snyggare och rakare.


Hur brukar ni göra?

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards